نماينده تعاوني پيشگامان كوير يزد خبر داد:

بهره‌برداري از رينگ فيبر نوري خليج‌فارس در 22 بهمن سال جاري



نماينده تعاوني پيشگامان كوير يزد گفت: نخستين مركز عمليات داده (SOC) با هدف جلوگيري از نفوذ‌هاي غيرمجاز طي 6 ماه آينده در كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، علي يوسفي در سومين همايش بين‌المللي مخابرات ايران با محوريت شبكه ملي اطلاعات به تبيين راهكارهاي توسعه نقش و جايگاه بخش تعاوني و خصوصي در پروژه‌هاي ملي باند وسيع پرداخت.


قائم‌مقام مديرعامل شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد با اشاره به ضرورت مشاركت همگاني در توسعه باند وسيع، اظهار داشت: افزايش درآمد، كاهش هزينه و سرمايه‌گذاري بهينه از جمله محركهاي اصلي براي مشاركت در توسعه باند وسيع است.


يوسفي با اشاره به همكاري دولت و بخش خصوصي در طرح‌هاي باند وسيع در دنيا، تصريح كرد: اعمال معافيت‌هاي مالي براي توسعه بيشتر سرويس‌ها، توسعه زيرساخت فيبر از طريق نهادهاي مخابراتي و ريلي دولتي و ملزم ساختن اوپراتور قالب براي اشتراك گذاري زيرساخت فيبر از جمله اقدامات دولت در اين همكاري است.


قائم‌مقام مديرعامل شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد با اشاره به تنوع بازيگران فعال در مدل‌هاي تجاري نوين باند وسيع، اظهار داشت:‌تامين كننده محتوا، تامين كننده شبكه، تامين كننده خدمات و طرف ارتباطي با مشتري بازيگران باند وسيع هستند.


وي در ادامه با اشاره به پيك پيچيدگي‌ها و دشواري‌هاي فني و اقتصادي شبكه ملي اطلاعات، عدم وجود تعامل و همكاري پيوسته بخش خصوصي و دولتي را از جمله معضلات بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: راهكارهاي تركيبي براي توسعه سريعتر، ملاحظات ا منيتي شبكه، نياز به محتوا و سرويس‌هاي جذاب و هزينه بالا در پياده‌سازي شبكه از جمله پيچيدگي‌هاي راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات است.


وي در ادامه صحبت‌‌هاي خود افزود: اگر در كشور، اين امكان وجود داشت كه يك كارمند دولتي به بخش خصوصي منتقل شود و سپس به بخش دولتي بازگردد، مديران دولتي مي‌توانستند به خوبي درد بخش دولتي را درك كنند.


وي همچنين گفت: جايگاه قانوني مشاركت شركتهاي خصوصي در اصل 44، به اين صورت است كه دولت وظيفه دارد از شركتهاي خصوصي حمايت كند تا قويتر شوند و نيز بايد تصدي‌گري‌هاي خود را واگذار كند كه اين امر تا حدي در حال انجام است.


قائم مقام مديرعامل شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد با بيان الزامات استفاده از ظرفيت‌هاي شبكه بخش خصوصي در شبكه ملي اطلاعات گفت: طبق اصل 4 ماده 46 قانون برنامه پنجم، وزارت ارتباطات مكلف به ايجاد و توسعه شبكه ملي اطلاعات است و بخش خصوصي نيز بايد بر ايجاد شبكه و ايجاد مراكز داده ملي مشاركت حداكثري داشته باشد.


وي با اشاره به فعاليت پيشگامان كوير يزد در قالب گروه تعاوني گفت: ما معتقديم تعاوني براي خداست و خدا نيز كمك مي‌كند.


وي ادامه داد: گروه پيشگامان كوير يزد 16 هزار عضو دارد و شناخت دقيق بازار و كسب درآمد از اين طريق و نيز استفاده از ظرفيت‌هاي موجود از جمله راهبردهاي پيشگامان است.


يوسفي با اشاره به توانمندي پيشگامان در راه‌انداز شبكه ملي اطلاعات گفت: ايجاد ديتاسنتر در كشور كه در مرحله نخست تجميع ديتاسنترهاي فعلي در دستور كار است، از جمله اقدامات پيشگامان در پروژه شبكه ملي اطلاعات است.


وي ادامه داد: همچنين مشاركت در اجراي پروژه‌هاي شبكه دسترسي، ايجاد نخستين مركز عمليات داده (SOC) در ايران با هدف جلوگيري از نفوذ و برداشت‌هاي غيرقانوني در كشور از ديگر توانمندي‌هاي اين گروه است.


قائم مقام شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد همچنين ادامه داد: مركز عمليات داده در 6 ماه آينده بهره‌برداري از مركز عمليات داده آغاز خواهد شد و نيز در بيست و دوم بهمن سال جاري نيز شاهد بهره‌برداري از پروژه رينگ فيبر نوري خليج‌فارس با مشاركت بخش خصوصي خواهيم بود كه با افتتاح اين پروژه ظرفيت زيادي وارد كشور خواهد شد.


يوسفي در خاتمه تاكيد كرد: موفقيت شبكه ملي اطلاعات مستلزم حضور تمام بازيگران اين شبكه است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا